piątek, 21 grudnia 2012

Brzydki zapach książki

  
 Raz na jakiś czas zdarza kupić mi się używane książki na allegro. Chociaż nie lubię używanych książek zazwyczaj udaje mi się kupić takie które są w idealnym stanie. Kilka tygodniu temu kupiłam książkę wizualnie idealna niestety o brzydkim zapachu papierosów. Zapach jest na tyle nieprzyjemny i mocny, że książki po prostu nie da się czytać. Zastanawiam się czy da się taką książkę jakoś "wywietrzyć". Przez to że książka jest klejona nie za bardzo mam jak ją rozłożyć, a taka zamknięta to może sobie leżeć kilka lat, a zapach i tak pozostanie. Są jakieś dobre i skuteczne sposoby odświeżenia książki bez uszkodzenia jej ?



5 komentarzy:

  1. użyj sody oczyszczonej.. wsyp dwie łyżeczki miedzy karti a potem książkę schowaj do woreczka, wciepłe miejce na kilka dni po czym wytrzep z sody i powinno pomóc

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzydkie zapachy potrafią skutecznie nam utrudnić codzienne życie. Ja sobie radzę z tym stosując neutralizator zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl który doskonale eliminuje wszystkie brzydkie zapachy.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie ja muszę się przyznać, że lubię zapach książek i mi on akurat nie przeszkadza. Jednak bardziej sobie cenię fakt, że dzięki oczyszczaczowi powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/ mogę zapewnić zawsze wieże powietrze w moich wnętrzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chcesz mieć zawsze czyste powietrze, to warto jest też zadbać o jego odpowiednią wilgotność w pomieszczeniach. Ja do tego celu używam specjalnych urządzeń do nawilżania https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza, które utrzymują wilgotność na stałym poziomie. W ten sposób urządzenia zapobiegają wszelkim skutkom nadmiernie przesuszonego powietrza do których należą m.in. podrażnienia skóry, nosa, czy gardła.

      Usuń